ایزوگام برتر

نصب ایزوگام - فروش ایزوگام - پخش ایزوگام - تعمیر ایزوگام - نمایندگی ایزوگام

ایزوگام برتر

نصب ایزوگام - فروش ایزوگام - پخش ایزوگام - تعمیر ایزوگام - نمایندگی ایزوگام

نمایندگی ایزوگام برتر آماده سرویس دهی ، نصب - فروش - پخش - تعمیر ایزوگام دلیجان و شرق
میباشد

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

کلینیک زخم

یکی از رایج ترین بیماری های امروزه زخم پای دیابتس است.بعضی مواقع نیز بیماران دارای مشکلاتی از جمله فشار خون، نارسایی کلیه، نارسایی قلب و همچنین تنگی عروق پاها در تمام عروق خون رساننده تمام بدن هستند. اکثر بیماران کنترل قند خونه مناسبی ندارند و همچنین بیشتر آنها عادتهای تغذیه ای نامناسب دارند حتی برخی نیز عادتهای مخربی از جمله سیگار کشیدن را دارند.
مدرن ترین روش های درمانی مثل سلولهای بنیادی و پی آرپی، وکیوم تراپی، ماگوت تراپی و لیزر کم توان و پر توان و... را میتوانید در کیلینیک زخم دکتر امیر عزتی داشته باشید.
زخم های مزمن عبارتند از:

 

  • زخم فشاری یا زخم بستر
  • زخم هایی که در اثر جراحی به وجود آمده و طی مدت زمان 6 هفته از بین نمیروند.
  • زخم های دیابتی که در اثر جریان خون ضعیف اندام تحتانی و عفونت مزمن استخوان درمان نمی شوند.

برخی از زخم ها ممکن است به دلیل موارد ذکر شده ترمیم نشوند :

 

  • سیگار کشیدن
  •  سو تغذیه
  • مصرف بیش حد الکل
  •  عفونت استخوان
  •  ضعف سیستم بدنی
  •  بی تحرکی یا بی حرکت بودن اندام...

در چه موارد باید به کیلینیک زخم مراجعه کنیم؟


اگر زخم در طی دو هفته ترمیم نشود یا در عرض شش هفته کاملا از بین نرود حتما برای کاهش خطر عوارض باید به مراکز درمان زخم مراجعه کنید.
 بافت پوست به طور خود به خود برش ها و خراش ها را ترمیم می کند اما در بعضی از افراد برخی زخم ها پیچیده یا بیماریهایی که در این موارد ممکن است نیاز به کمک داشته باشند.


در چه مواردی بیماران نیاز به ویزیت در مراکز زخم دارند:


زخم دیابتی، زخم فشاری، زخم وریوری، زخم شریانی، زخم های جراحی غیر قابل ترمیم، زخم های پیچیده بافت نرم و زخم های وسکولیتیک.


زخم ها انواع مختلفی دارند که در موارد زیر ذکر شده است:


زخم باز به 4 دسته تقسیم می شود:

 

  1.  ساییدگی یا خراش: اگر پوست روی سطحی کشیده شود باعث ساییدگی یا خراش می شود. در این نوع زخم معمولا خونریزی زیادی به وجود نمی آید اما برای جلوگیری از عفونت باید زخم را شستشو داده و تمیز کنید.
  2.  پارگی: پارگی نوعی بریدگی عمیق در پوست است. جراحات با چاقو، ابزار و... باعث به وجود آمدن پارگی هستند.
  3.  سوراخ شدگی: سوراخ توسط یک شئ تیز یا دراز مانند میخ یا سوزن به وجود می آید همچنین اصابت گلوله نیز می تواند باعث ایجاد سوراخ شود. در برخی موارد ممکن است سوراخ خونریزی زیادی نداشته باشد اما این زخم ها می توانند انقدر عمیق باشند که به اندام های داخلی آسیب وارد کنند. در صورت به وجود آمدن حتی یک سوراخ کوچک باید به پزشک مراجعه کرد جهت تزریق واکسن کزاز برای جلوگیری از ابتلا به عفونت.
  4. جدا شدگی: جدا شدگی نوعی پارگی جزئی یا کامل پوست و بافت زیرین آن است که معمولا ذر تصادفات شدید رخ می دهد مانند انفجار، شلیک گلوله و.. که این زخم ها به صورت خونریزی می کند.

در نتیجه زخم شما چه جزئی باشد و چه عمقی انجام اقدامات سریع بسیار اهمیت داد. اگر بریدگی عمیق باشد یا خونریزی بسیاری داشته باشید به مراقبت پزشکی نیاز دارید که به شما این اطمینان را دهد از خطر ابتلا به عفونت و عوارض آن در امانید

  • ۰۰/۱۲/۱۵
  • اکبر موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی